Beschrijving event:
INLEIDING
Fusies en splitsingen zijn niet meer weg te denken uit de ondernemingswereld. Maar bent u ook vertrouwd met de partiële splitsing en kent u ook de mogelijkheid van een omgekeerde fusie?
Afhankelijk van de omstandigheden en de doelstellingen van de herstructurering, zal in het ene geval ofwel een fusie of omgekeerde fusie, dan wel een splitsing of partiële splitsing de meest aangewezen herstructureringstechniek zijn.
Tijdens dit seminarie worden deze herstructureringstechnieken fiscaal-juridisch toegelicht, en dit aan de hand van concrete praktijkervaringen.
SPREKERS
Wim Vandenberghe is advocaat aan de balie te Gent en werkzaam als advocaat-vennoot in het advocatenkantoor Derycke & Vandenberghe Advocaten. Hij is gespecialiseerd in de juridische en fiscale begeleiding van herstructureringen en van vennootschapstransacties in het algemeen.
Mr. Vandenberghe is een regelmatig gevraagd spreker op seminaries en studiedagen.
PROGRAMMA
- Fiscaal-boekhoudkundige verwerking van fusies en (partiële) splitsingen
Algemene bespreking van de fiscaal-boekhoudkundige verwerking van fusies en (partiële) splitsingen, met bijzondere aandacht voor bepaalde topics, zoals de fiscale verliezen, de vrijgestelde reserves en indirecte belastingen of vrijstelling ervan bij afsplitsing van onroerende goederen.
- De beste keuze voor de meest geschikte reorganisatievorm
Wat zijn bedrijfseconomische, juridische en fiscale criteria om te kiezen voor de ene of de andere herstructurering? Zijn er alternatieven voor een vennootschapsrechtelijke herstructurering
- Rulingpraktijk/rechtspraak
-advies toepassing antimisbruikbepalingen bij reorganisaties
-bloemlezing recent gepubliceerde rulings/rechtspraak inzake belastingneutraal karakter van deze verrichtingen
-praktijkervaringen
DOELGROEP
Dit seminarie richt zich tot advocaten, notarissen, bedrijfsjuristen en accountants, met interesse in herstructureringen.
LOCATIE
Oude Abdij Drongen
Drongenplein 26/27
9031 Drongen
UUR
Ontvangst vanaf 12.45 u
Aanvang seminarie 13.30 u
Einde seminarie 17.30 u – mogelijkheid tot vraagstelling
VERZORGING
Seminarie met gevarieerd broodjes en hapjesbuffet, gebak met koffie, frisdranken, water, thee.
U kan dus gedurende het seminarie een hapje eten.
PARKEREN
Er zijn parkeerplaatsen aan het hotel zelf.
ACCREDITATIE
IAB: aangevraagd voor 4 uren
BIBF: aangevraagd voor 4 uren permanente vorming
Orde van Vlaamse balies: 4 juridische punten
AANWEZIGHEIDSATTEST
Het aanwezigheidsattest wordt na het seminarie overhandigd of per email toegezonden.
Zie ook algemene voorwaarden en reglementen beroepsorganisaties
PRIJS
Erkenningsnummer KMO-portefeuille: DV.O214984
185 € inclusief BTW en documentatie
92 € plus BTW indien u met de KMO portefeuille betaalt ! Zie hieronder !.
Vergeet niet u te registreren voor de KMO-portefeuille.
U verkrijgt een aanzienlijk financiëel voordeel voor al uw opleidingen, te weten -40% van de netto-prijs.
Het is éénvoudig, éénmalig en wijst zichzelf uit.
Klik hier en volg de stappen.