Socialmediainfluencers en recht - Deel 1
search
  • Socialmediainfluencers en recht - Deel 1

Socialmediainfluencers en recht - Deel 1

€ 130,00
Exclusief belasting

Deel 1 | Consumentenrecht, financieel recht en fiscaal recht

- Inleiding door Simon Geiregat

- Influencers en het consumentenrecht, door Julie Kerckaert

- Virtuele influencers en het consumentenrecht, door Floris Mertens

- Influencers en de publieke handhaving van het consumentenrecht, door Jasper Vereecken 

- Influencers en het financieel recht door Niels Rogge en Sinan Vanden Eynde

- De Europese rapporteringsverplichtingen van digitale platformen door Felix Desmyttere

- Q&A

In samenwerking met LEA-uitgevers.

Aantal

You can pay for this product by:
  1. Cheque
  2. Onder rembours
  3. Mollie
  Security policy

(edit with the Customer Reassurance module)

  Delivery policy

(edit with the Customer Reassurance module)

  Return policy

(edit with the Customer Reassurance module)

Sociale media zijn niet meer weg te denken uit de hedendaagse samenleving. Waar deze onlineplatformen bij hun ontstaan eerder werden opgevat als een netwerk voor vrienden en kennissen, bracht hun immense populariteit met zich mee dat ze steeds vaker worden gebruikt voor commerciële doeleinden. ‘Socialemedia-influencers’ vallen binnen die trend. Onder het voorzitterschap van prof. dr. Reinhard Steennot en prof. dr. Simon Geiregat worden verschillende belangrijke juridische aspecten van dit fenomeen tegen het licht gehouden op één studiedag op een unieke locatie in Gent. 

Influencers zijn gebruikers van sociale media (‘contentcreators’) die een behoorlijk volgeraantal hebben verzameld op een of meer van die media. Ze hebben een significante impact op de besluitvorming van hun volgers en worden daarom steeds vaker ingeschakeld in het kader van marketingstrategieën van ondernemingen. Op deze studiedag bundelen de onderzoekers van de vakgroep Metajuridica, Privaat- en Ondernemingsrecht van de Faculteit Recht en Criminologie van de Universiteit Gent hun kennis om elk vanuit hun eigen expertise in te gaan op de diverse juridische vragen die gepaard gaan met het gebruik van influencers voor reclame via sociale media.

Deel 1 | Consumentenrecht, financieel recht en fiscaal recht

(voorzitters: Reinhard Steennot en Simon Geiregat)

| Inleiding door Simon Geiregat

Influencers en het consumentenrecht, door Julie Kerckaert

Virtuele influencers en het consumentenrecht, door Floris Mertens

Influencers en de publieke handhaving van het consumentenrecht, door Jasper Vereecken 

Influencers en het financieel recht door Niels Rogge en Sinan Vanden Eynde

De Europese rapporteringsverplichtingen van digitale platformen door Felix Desmyttere

Q&A

lexduranl_20231201_2
985 Items
Commentaar (0)
Geen klantenbeoordelingen op het moment.